وزیر آموزش و پرورش در آیین همبستگی با دانش آموزان و مردم فلسطین:

انقلاب اسلامی ایران حامی تمام مردم مظلوم جهان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیام آیین همبستگی با مردم مظلوم فلسطین این است که سنت خداوند نمی‌گذارد فلسطینی‌ها همیشه مظلوم بمانند بلکه آن‌ها نیز روزی پیروز می‌شوند.

‌به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آیین حمایت از مردم مظلوم فلسطین که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان شاهد مشیر تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز دور هم جمع شده‌ایم تا پیام همبستگی خود را به ملت مقتدر و مظلوم و غیور فلسطین اعلام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چند نوع جنگ داریم، گفت: یکی جنگ سخت مثل جنگ تحمیلی است که علیه ملت مظلوم ما ایجاد شد و ملت ایران بعد از ۸ سال مقاومت توانستند دشمن را شکست دهند. از این نوع جنگ‌های سخت هوایی و دریایی و فضایی هم هست که امروز هیچ‌کدام برای کشوری مثل ایران که ۸ سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته، خطرناک نیستند و امروز دشمن جرات نمی‌کند از زمین، هوا، فضا ‌یا روش‌های دیگر به ما نزدیک شود. گزینه‌های دشمنان همیشه زیر میز است و هیچ وقت روی نیز نمی‌آید.

وی اظهار کرد: جنگی را از چند سال پیش آغاز کرده‌اند که جغرافیای آن در مرزها نیست بلکه در مغزها است. در این جنگ، کاری می‌کنند که یا فکر نکنید یا طوری که آن‌ها می‌خواهند فکر کنید. نمونه آن اسرائیل است که هر روز ملت مظلوم فلسطین را می‌کشد و آیین‌نامه سازمان ملل را هم تعیین می‌کند و ۷۰ سال است که علیه کشوری مظلوم‌، ظلم کرده و مردم را از خانه و کاشانه خود بیرون کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این شرایط ادامه داشت تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: برای مردم فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چیزی که مشخص شد این بود که می‌توان از آن‌ها حمایت معنوی کرد و این‌ حمایت همواره از سوی ایران اسلامی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه دیروز در این جنگ، اتفاقی افتاد که هنوز هم اسرائیل و استکبار از‌ آن بهت‌زده هستند، گفت: ما در شادی فلسطینی‌ها می‌خواهیم شاد باشیم و پیام دهیم که این سنت خداست که نمی‌گذارد فلسطین همیشه مظلوم بماند بلکه پیروز می‌شوند. این سنت خداست که مکتب حاج قاسم سبب تشکیل جبهه مقاومت و پیروزی مظلومان عالم می‌شود.

وی افزود: پیام آیین امروز این است دانش‌آموزانی می‌توانستند در فلسطین درس بخوانند اما شهید شدند و به احترام والدین و مردم فلسطین،آیین همبستگی را برگزار کردیم تا یادآوری کنیم که یاری مظلومان، سنت خداست و هر کس، مظلوم را یاری کند، خداوند او را یاری می‌کند.

صحرایی با بیان اینکه ما کشوری هستیم که نه ظلم‌ می‌کنیم و نه ظلم را می‌پذیریم، تصریح کرد: پیام مدرسه ایران قوی و اسلامی و محمدی این است که ظلم نمی‌کنیم و ظلم را هم نمی‌پذیریم.

وی افزود: پیام برنامه امروز این است که هر کجای دنیا مظلومی باشد بداند یک حامی با تمام قدرت و قوت و اعتقاد،‌ پشت اوست و کشوری وجود دارد که یار مظلومان است.